×

Máme radost, že se Vám nabídka líbí. Ozveme se co nejdříve!

Platforma pro řešení sporů online

Publikováno 23.5.2016


Vážení klienti,


Evropská unie, vedena snahou nejen chránit spotřebitele, ale také zvýšit důvěru v on-line transakce a podpořit jejich rozvoj, vloni přijala nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). Nařízení je od 9. ledna 2016 přímo použitelné a právně závazné v celé EU.

Na základě nařízení byla na úrovni Unie vytvořena platforma pro řešení sporů on-line. Platformu provozuje Evropská komise. Jde o interaktivní internetovou stránku, kterou mohou využít spotřebitelé s bydlištěm v EU k mimosoudnímu řešení sporů ze smluv o koupi zboží či poskytnutí služeb uzavřených prostřednictvím internetu s obchodníky usazenými v EU. Nařízení se vztahuje rovněž na online uzavřenou smlouvu o zájezd, online nákup ubytování, letenek nebo jiné služby cestovního ruchu.

Platforma je dostupná na webové adrese http://ec.europa.eu/odr, je zdarma a existuje ve všech jazycích EU.
Postup řešení sporů v jejím rámci by se dal velmi zjednodušeně shrnout následovně. Stěžovatel vyplní elektronický formulář stížnosti, připojí k němu dokumenty podporující jeho tvrzení a podá stížnost, která bude po zpracování platformou postoupena odpůrci. Poté se strany sporu dohodnou na subjektu mimosoudního řešení sporu, který by se měl případem zabývat. Jakmile k této dohodě dojde, podaná stížnost bude platformou vybranému subjektu zaslána. Stranami sporu zvolený subjekt mimosoudního řešení sporu si pak ověří, zda je k projednání věci kompetentní a pokud tomu tak bude, vydá ve věci své rozhodnutí.

Chci získávat informace o zajímavých produktech a nabídkách a rád vám poskytnu zpětnou vazbu k vašim službám
Chci, abyste obsah a nabídky přizpůsobili mým zájmům a preferencím